Nova e-knjiga od autora ”Priručnika za proteste” – A vi onda organizujte taj puč!

Zbornik objavljenih tekstova ili kako sam postao agit-prop! Preuzmi PDF:

A vi onda organizujte taj puč

Uvod

 Kriza srednjih godina, šta li, uglavnom došao sam u jednom trenutku sredinom 2016. godine, u fazu kad više nisam znao šta bih sam sa sobom. Samo su me još moji sinovi održavali u životu. Sve ostalo je izgledalo besmisleno i ništa sem njih nije delovalo vredno još jednog buđenja i ustajanja iz kreveta.

Onda sam odlučio da se vratim mladalačkim snovima i da po drugi put, sada već u sasvim zrelim godinama, pokušam da budem pisac. Ništa ozbiljno, ništa pretenciozno, tek da negde bar kažem šta mi je na duši, a možda i da ostavim neki trag za sobom. Tako sam otvorio svoj prvi blog. Ni manje ni više, hteo sam odmah da počnem da pišem svoj prvi roman, pa sam po tome i nazvao svoj prvi blog – ‘’Romanonlineblog’’. Usput su mi navirale priče koje se nisu uklapale u taj moj roman, pa sam ih beležio u posebne rubrike kao ‘’Kratke priče’’ ili ‘’Moja sitna razmišljanja’’. Obrni-okreni, šta god počeo nije ličilo na umetnost, čak ni na petparačku. Trebao mi je novi blog na kojem bih zaista pisao ono što mi je na duši, a priče i roman na prvom blogu sam odložio da pričekaju. Tako je nastao ‘’Normalan život’’. Blog i fejsbuk stranica.

Tu su me primetili ljudi koji su baš u periodu mog pokušaja vraćanja pisanju osnovali Udruženje građana ‘’Narodni front’’. To je u stvari pokret koji mi je na prvi pogled delovao kao bajka kroz koju bih mogao da živim svoj život. Nije im trebalo mnogo truda da me ubede da počnem da pišem za njih i tako je moja prva priča na blogu ‘’Normalan život’’, postala i moj prvi tekst na sajtu pokreta ‘’Narodni front’’ – Dresiran čovek ili obična džukela.

Da je bar ostala i poslednja. U toj priči sam i tako rekao sve što sam imao i sve drugo što sam posle toga pisao je bio samo običan populizam. Dresiran čovek ili obična džukela je sva moja mudrost i filozofija, sva moja osećanja prema čovečanstvu, sav moj prezir prema ljudskom društvu, sve što jeste a što bih želeo da nije i sve što nije a što smatram da bi trebalo da jeste.

Kako bilo, tekstovi su se posle toga ređali kao na traci, što na sajtu ‘’Narodnog fronta’’, što na blogu ‘’Normalan život’’. Sve dok nisam došao do zaključka da svaki čovek u svojoj glavi ima svoje ‘’tekstove’’, makar i da su nisu nigde, pa čak ni na društvenim mrežama objavljeni. Ti tekstovi su njihovim stvaraocima važni, a za tuđe ih nije baš mnogo briga. Nebitno je koliko su neka savremena priča, novinska kolumna ili esej dobri. Danas svaki takav tekst traje manje od 24 sata jer se non-stop pojavljuju novi i svaki novi fejsbuk ili tviter status je u stanju da baci u zaborav i najbolju priču. Brzo se živi danas i ništa se ne proizvodi da bi trajalo. Samo da zadovolji određeni trenutak… i kraj.

Tako sam jednom prilikom, izrevoltiran što niko ne obraća pažnju na moje vapaje pretočene u tekstove u određenom periodu, dok je polovina stanovništva Srbije padala u očaj i pokušavala da nađe utehu na različite načine posle predsedničkih izbora 2017. prestao da pišem za ‘’Narodni front’’. Danima pre toga me već gušila uzaludnost mog ‘’minulog rada’’, iako sam uspeo da dostignem čitanost pojedinih članaka koja se merila desetinama hiljada pregleda.

Onda sam krenuo u potragu za drugim rešenjima kroz koja bih ispoljio ono što je u meni i kroz koja bih približio svoja razmišljanja drugima, ali ni jedno nisam nalazio kao dovoljno dobro.

Posle svega toga, ne znam odakle mi se samo rodila ideja da spojim neke svoje ‘’probrane’’ tekstove u jedan zbornik, ali eto, napraviću ga zbog sebe. U vreme kada je sve što je duže od jedne rečenice – previše teksta, ja sam odlučio da sastavljam zbornik.

Dobro, neka ga zbog mene. Neka me sahrane s njim ako me budu sahranjivali, biće mi lakše duši, čini mi se. A ako me budu kremirali, kako bih u stvari i želeo, voleo bih da ovaj zbornik mojih tekstova kremiraju zajedno sa mojim telom i da nam prah i pepeo zajedno prospu sa vrha planine Gučevo. Sa platoa na vrhu, ispred spomenika palim junacima Gučevske bitke, da nas vetar nosi prema Drini, pa niz Drinu da u inat crtačima granica slobodno padamo po različitim državama. Da bar kao prah i pepeo pokažemo da za nas granice ne važe.

Neka granice za mene i moj zbornik budu isto ono što su bile i za Atilu i za Džingis kana. I za Napoleona i za Aleksandra Makedonskog. Neka nas vatar nosi po ravnicama i po planinama, preko reka i preko jezera. Neka nam konačno niko ništa ne može u nameri da nas zaustavi na našem putu i neka beskraj bude naše krajnje odredište.

 

S A D R Ž A J

Uvod………………………………………………………………………………………………………………………………2

Dresiran čovek ili obična džukela………………………………………………………………………………….4

U početku beše Reč………………………………………………………………………………………………………….6

Ljudska prava u funkciji zaštite maligniteta na telu čovečanstva……………………………….9

Posledice savremenog, ”neoliberalnog” obrazovanja! ……………………………………………….19

Čemu uopšte služe zakoni? …………………………………………………………………………………………..23

Najbogatiji čovek sveta tvrdi: 3 dana rada nedeljno je dovoljno da ekonomija procveta………….25

Radim da bih živeo – za moje golubove! ………………………………………………………………………27

Nada, utopija ili nužnost revolucije danas? ………………………………………………………………….32

Pravedna raspodela – mit ili negde to i može? …………………………………………………………….34

Srećni praznici! ……………………………………………………………………………………………………………..38

Zašto ”levičarim” i zašto ne podnosim desnicu?…………………………………………………………..40

Premijer: Od plata se ne može živeti – pa šta? ……………………………………………………………..44

Otvoreno pismo vojnim i policijskim sindikatima Srbije…………………………………………….46

Zašto više nema Pepeljuge, Crvenkape, Ivice i Marice………………………………………………….51

Zašto glasam za Belog? ………………………………………………………………………………………………….55

MOLIM VAS!!! Barem danas…………………………………………………………………………………………57

Nužnost: Dobrovoljne mobilne narodne jedinice (DMNJ – ДМНЈ) …………………………..61

Zašto insistiramo na DIREKTNOJ DEMOKRATIJI………………………………………………………..68

O korupciji…………………………………………………………………………………………………………………….74

Manifest Komunističke Partije – citati…………………………………………………………………………80

Sadržaj…………………………………………………………………………………………………………………………..85

